Maak kennis met onze teams

Amersfoort
AmersfoortWachttijd gemiddeld 3 weken
Hilversum
HilversumWachttijd gemiddeld 2 weken
Weesp
WeespGeen wachttijd
Servicepunt
ServicepuntBekijk team en neem contact op!
Online
OnlineWachttijd gemiddeld 4 weken
Nieuwe locatie
Nieuwe locatieZiet u kansen voor PLU in uw buurt?


Wachttijden per vestiging

  • Locatie Amersfoort: wachttijd tot intake is ongeveer 3 weken en de wachttijd tot behandeling is gemiddeld 6 weken.

  • Locatie Hilversum: wachttijd tot intake is ongeveer 2 weken en de wachttijd tot behandeling  is tussen de 2 en 6 weken.

  • Locatie Weesp: geen wachttijd tot intake, de wachttijd tot behandeling is gemiddeld 1 week.

  • Online behandeling: wachttijd tot intake is ongeveer 4 weken. Wachttijd tot behandeling 6 weken.

Wachttijd tot intake
De wachttijd tot intake is het aantal weken tussen uw aanmelding en de intake. Na aanmelding vindt eerst een telefonisch screeningsgesprek plaats waar kort stilgestaan wordt bij uw reden voor aanmelding. Zo kijken we al in een vroeg stadium naar een bij uw klachten passende matching van ons aanbod. Hierna wordt de intake gepland.

Behandelwachttijd
De behandelwachttijd is de periode tussen de intake en de start van uw behandeling bij een van onze vestigingen. Per vestiging kan deze wachttijd anders zijn. De behandelvraag kan daarnaast van invloed op de wachttijd zijn. Tijdens het adviesgesprek krijgt u meer specifieke informatie over de te verwachten wachttijd tot behandeling.

Wachtlijstbemiddeling
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling . Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).