Maak kennis met onze teams
Wachttijden per vestiging

Wachttijd tot intake
De wachttijd tot intake is het aantal weken tussen uw aanmelding en de intake. Na aanmelding vindt eerst een telefonisch screeningsgesprek plaats waar kort stilgestaan wordt bij uw reden voor aanmelding. Zo kijken we al in een vroeg stadium naar een bij uw klachten passende matching van ons aanbod. Hierna wordt de intake gepland.
Behandelwachttijd
De behandelwachttijd is de periode tussen de intake en de start van uw behandeling bij een van onze vestigingen. Per vestiging kan deze wachttijd anders zijn. De behandelvraag kan daarnaast van invloed op de wachttijd zijn. Tijdens het adviesgesprek krijgt u meer specifieke informatie over de te verwachten wachttijd tot behandeling.
Wachtlijstbemiddeling
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling . Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).